Guarantee
INFORMATIONSSÄKERHET OCH -INTEGRITET
Vi behandlar våra data som tillgångar som måste skyddas mot förlust och obehörig åtkomst. Vi använder tekniker för informationssäkerhet för att skydda konfidentiell information från obehörig åtkomst av användare inom och utom företaget. Tillgång till kundinformation begränsas till de medarbetare som har ett legitimt företagsbehov av den informationen.
RETURPOLICY
Enligt FI Distance Selling Regulations 2000 har du, när du köper varor via internet, rätt att säga upp ditt avtal när som helst upp till 14 arbetsdagar efter mottagningsdagen. Du måste meddela oss om din avsikt att säga upp avtalet inom avbokningsperioden och helst skriftligen. Varorna måste returneras omedelbart och i sitt ursprungliga skick och förpackning. Du kan avlägsna varorna från förpackningen för rimlig granskning, men du är ansvarig för eventuella förluster som uppstår på grund av skada eller förändringar som orsakats när de är i ditt innehav. Kostnaden för retur av varan ska bäras av dig. Vi rekommenderar starkt att du returnerar via rekommenderad leverans och behåller beviset för sändningen. Vissa varor är undantagna, till exempel varor som görs speciellt på beställning, genom förordningarna från de avbeställningsrättigheter som beskrivs ovan.
Undersök alla varor som levereras så snart som möjligt efter leveransen, och meddela oss om eventuella problem med varorna så snart som möjligt. Vid den returnerade varans ankomst, inspekteras varorna och det kontrolleras att produkten har returnerats i sitt ursprungliga skick, rengjorts och tillsammans med alla de medföljande tillbehören.
Om varorna är i perfekt skick och ingenting saknas, kommer vi att utfärda en full återbetalning till ditt kort.
Om du vill returnera en produkt, vänligen maila oss först förklara orsaken till retur, så kommer vi att ge dig returadressen.
Observera: När den returnerade produkten anländer till vår logistikavdelning kommer varorna att inspekteras av en medlem av logistikteamet för att säkerställa att produkten har returnerats i perfekt skick. Du kommer att få en rapport om det. Om produkten anländer i annat än perfekt skick (till exempel om den är repad, smutsig eller om det saknas delar eller tillbehör), kommer det återbetalade beloppet omvärderas för att återspegla skadans omfattning.
Vi accepterar inte returer för beställningar som skickats utanför EU.
BEGÄRAN OM ÅTERBETALNING
Om du betalat med kredit- eller betalkort kommer din återbetalning att ske direkt till ditt kort inom 30 dagar efter din avbeställning.
Om produkten blir defekt inom 14 dagar från det datum du mottog den, kommer den att bytas ut gratis. Om produkten blir defekt efter att 14 dagar har gått, kan den inte bytas ut, utan endast repareras.
Återbetalningsförfrågningar accepteras inte efter att 14 dagar har gått.
REPARATIONSFÖRFRÅGAN
Om den mottagna varan är defekt och 14 dagar har gått sedan den dag du mottog den, vänligen följ dessa anvisningar:
- Kontakta vår kundtjänst på kundservice@coffeeitalia.se. och beskriv probleme
- Vi kommer att se över ärendet och om produkten behöver inspekteras kommer vi att ange ditt närmaste reparationscenter
POLICY FÖR 12 TIMMARS AVBESTÄLLNING
Du har 12 timmar på dig från det att du lägger beställningen att avbryta den. Om du vill avbryta beställningen efter att 24 timmar har gått, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande med en formell förfrågan och anledningen till avbeställningen.
Vi kommer att förvägra varje paket som returneras utan vårt tillstånd.
För paket som skickas för reparation från ett land utanför Europeiska unionen måste kunden på tulldeklarationen ange att varorna har skickats för reparation så att de inte behöver skriva varans verkliga värde.
SKADOR SOM UPPKOMMIT UNDER TRANSPORTEN
Du måste skicka en bild av paketet (stor brun låda) som visar skadorna och en bild av paketet som visar spårningsetiketten. Om du öppnar paketet och produkten är skadad, vänligen skicka oss en bild av skadorna.
Om det här händer har du 2 alternativ:
- Avvisa leveransen.
- Acceptera leveransen, gör leverantören medveten och skriv under för varorna, och skriv tydligt 'skadad' på leveransdokumentet
DU MÅSTE INKLUDERA FÖLJANDE INFORMATION MED DITT UTBYTE ELLER REPARATION:
- Beställningsnummer
- Faktura
- Ditt namn och telefonnummer
- Din e-postadress
- ANLEDNINGEN till returen
Vi kan endast acceptera returer och ge full support för produkter som köpts via vår hemsida.